Hakkımızda


Arzu Küfündür
Kurucu | Genel Müdür

Biz kimiz?

Localtime 2002 yılında kurulmuş, tüm Türkiye ve KKTC'de yerel medya planlama ve satın-alma hizmeti veren, RİAK radyo ölçümünü ilk kez kullanan ve ilk kez yerel TV ölçümü yaptıran yerel medya sektörünün lider firmasıdır.

Geliştirmiş olduğumuz veritabanı ile reklamlarınızın yayınlanacağı en doğru mecrayı sizin için belirler, “Hangi saatte kim hangi programı izler?”, “Hangi radyo sizin reklamınız için uygun olur?” gibi sorularınızı rahatlıkla yanıtlayabilir, markanızın başarılı tanıtımı için bir harita oluştururuz.

Türkiye genelinde yayın yapan tüm radyo, televizyon ve gazeteler ile ilgili yayın alanı, kime ait olduğu, kaç adet canlı programının olduğu gibi bilgileri derleyebiliyor ve sunabiliyoruz.

Mecra (Yerel TV, Yerel Radyo, Yerel Gazete) seçimini neye göre yapıyoruz?

Mecra seçimini: Ürüne, hedef kitlesine, ilin yapısına kampanya içeriğine göre yapıyoruz. Aldığımız Radyo ve TV ölçümünü de baz alıyoruz. (HTP TV Ölçümü, RİAK Radyo Ölçümü)

Bir örnek vermek gerekirse Malatya ilinde iki siyasi görüş etkin ise ve bir yerel TV planlaması yapılacaksa reklam veren firma ile paylaşılıp 2 görüşe de uygun kanallar planlanmaktadır.

Yerel medya takibi nasıl yapıyoruz?

Sayısı gittikçe artan Yerel Radyolar internet üzerinden de takip edilmektedir. Gazeteler tek tek ilanların doğru yerde çıkıp çıkmadığı konusunda kontrol edilerek müşterilerimize gönderilmektedir. TV kanallarından da kuşak kaydı temini yapılmaktadır. Ayrıca her bir radyo ve TV kanalına gönderilen rezervasyon planları kaşeli ve imzalı olarak alınıp müşterilerimize gönderilmekte ve haftalık olarak rapor edilmektedir.

Yerel TV / gazete / radyolar neden tercih ediliyor?

Reklam veren firmalar yerel medyayı diğer birçok nedenin yanı sıra ağırlıklı olarak aşağıdaki iki nedenden dolayı kullanırlar;

  • O ildeki bayilerine de destek verip bayiye verdiği değeri belirtip bayiinin ürün çekişini arttırmak,
  • O ilde yaşayan halka, tüketiciye, hedef kitlesine ulaşmak için. En önemlisi, ulusal medyalar ile o şehire ulaşırken yerel medyalar da, örneğin Karaman halkına, "Ben sana geldim, benim ürünümü şu marketinde veya eczanende de bulabilirsin, ben ulusal bir markayım ancak senin ilinde de satılıyorum." mesajını vermek ile ürünün tüketimini sağlamaktır.

Çalıştığımız sektörler hangileri?

Tüm sektörler ile çalışmakla birlikte ağırlıklı olarak Dayanıklı Tüketim, İletişim, F.M.C.G. sektörleri ile çalışıyoruz. 200 ‘ün üzerinde Türkiye’nin en büyük markalarına hizmet vermekteyiz. Örnek çalışmalarımızı “Projelerimiz” bölümünden inceleyebilirsiniz.